سرقت آثار ادبی دیگران گناه نابخشودنی است
انجنیر صدیق قیام  انجنیر صدیق قیام

  دست اندرکاران سایت وزین مشعل سلام  امید دارایی صحت کامل باشید .  

 

چند دقیقه پیشتر از طریق سایت گوگل تصادفاً به سایت وزین مشعل داخل شدم . توجه ام را به عنوان درشتی بنام ( نگاه مختصربه سیر موسیقی در افغانستان ) جلب کرد  که در طرف راست آن نوشته است  ( تهیه و تدوین عبدالعزیز جهت )  .

تهیه وتدوین عزیز جهت را تا آخر خواندم ولی هیچ جایی ندیدم که این مقاله را خودش نوشته یا اقتباس کرده و از کی ؟

جالب است که این مقاله را  به شکل بسیار امانت آن از مقالات و کتاب از (صدا تا آهنگ) من گرفته که جز رنگ آمیزی خوشبختانه چیزی را تغیر نداده است اما  نوشته کرده ( تهیه و تدوین ) توسط  عبد الغزیز جهت . برایش چه فرقی میکرد که نوشته میکرد از مجله کلید یا از( کتاب  صدا تا آهنگ) که در این صورت هیچ مشکل نمی بود . اما اینکه آقای جهت  تهیه و تدوین کرده آیا به سوالات بسیار ساده  ذیل جواب داده می تواند ؟

1 – آلات موسیقی قدیم را که بنام های ( وانا ، یونا،دندوبهی ) ذکر کرده اید از کدام اثر گرفته اید؟

2- مورچانه را تعریف کنید و اثر آنرا در آهنگ های فولکلور افغانی نوشته کنید .

3- مقاله پروفیسور موسیولوجی فرانسوی  را کی از زبان فرانسوی به انگلیسی ترجمه کرده و در کدام  مجله انگلیسی به چاپ رسیده ودر کجا؟

4 – شما از راگ های هجیج ، نوروچکا و جنگلا یاد آوری کرده اید آیا می توانید سه راگ  مذکور را  تشریح کنید همراه با (آروی وهمروی) و ( وادی و سموادی) آن تشریح نماید  و جواب بدهید که  راگ های متذکره چند سره است ؟  دوست عزیز اگر موسیقیدان دان نیستید ضرور نیست در باره موسیقی نوشته کنید در رشته ای  که تخصص دارید بنویسید  شهرت خوب پیدا می کنید.

در غیر آن نوشته دیگران را کاپی کردن بدون ذکر ماخذ به شهرت شما صدمه  وارد میکند  . زیرا در حدود 1000 جلد کتاب از (صدا تا آهنگ)  من به چاپ رسیده و شاید بالاتر از 4000 جلد مجله کلید توضیح گردیده است   و همه می دانند که نوشته های کی است؟  مقالات مفصل تحقیقی ام عنقریب در سایت ها به نشر خواهد رسید .

 

بااحترام

انجنیر صدیق قیام از شهرکابل


December 8th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل هنری